Mystery Guest Research | excap

Research Oplossingen met impact

Mystery Guest Research afgestemd op uw noden voor een betere Customer Experience en Employee Experience

Contacteer excap

Mystery Guest Research

Een betere beleving bij klanten of medewerkers is de impact die u vooropstelt.  Hoe u daar geraakt, wordt de uitdaging.

Uw uitdaging start met het kiezen van de juiste mystery guest research. Het onderzoek  bevat  een meting van uw huidige Customer Experience of Employee Experience. Vervolgens gebeurt een grondige analyse van deze metingen. Hierbij komen nieuwe inzichten naar boven die tot concrete actiepunten leiden voor een betere beleving bij uw klanten of uw medewerkers.

 

Mogelijke research oplossingen:

  • voor mijn klanten

    mystery guest excap

     

    • Mystery Shopping:  hoe ervaren mijn klanten de aangeboden service in mijn winkels, is alles op voorraad, hoe gebeurt het onthaal, cross-selling en upselling ?
    • Mystery Guest:  net zoals bij Mystery Shopping, kunnen dezelfde onderzoekmethodes worden toegepast in uw sector, van horeca tot dienstverlening, van B2B tot e-commerce
    • Customer Experience:  wilt u de klantenreis in kaart brengen en vervolgens op een wetenschappelijke wijze de ervaringen meten?
    • Bereikbaarheid:  hoe bereikbaar is uw bedrijf voor uw klant en via welke kanalen?
    • Kwaliteitsaudit: Voortdurend kwaliteit verbeteren dankzij controle metingen - nieuw!
  • voor mijn medewerkers

    Employee Experience

     

    • Employee Experience:  deze oplossing richt zich op uw medewerkers en geeft inzicht op beleving, aanwezigheid, reorganisaties en verloop binnen uw bedrijf
    • Candidate Experience:  war on talent is open. U krijgt maar 1 kans om een goede indruk na te laten op sollicitanten. Hoe vlot verloopt uw Candidate Journey?
    • Werkbaar Werk: uw Employee Experience onderzoek met excap kan u nu laten subsidiëren dankzij de KMO-Portefeuille - nieuw!
    • Discriminatie Onderzoek: toepasselijk voor onderzoek op de arbeidsmarkt, huurmarkt, uitzendsector, overheden - nieuw!

✔   Cijfers tonen aan dat organisaties die investeren in hun customer experience, een gemiddelde omzetgroei van meer dan 10% bereiken in het daaropvolgende jaar.

✔   Klanten zijn de beste ambassadors voor onze onderzoeken en aanpak. Zij geven excap een NPS-score van 74.

 

“Het dashboard is gebruiksvriendelijk en extra vragen werden zonder problemen aangepakt. Hier kunnen we concreet mee aan de slag.”

- Jill Colson, Operations Support Manager GB, Gamma

 

Benieuwd hoe Gamma, MediaMarkt of de Stad Antwerpen van inzicht tot impact gingen?

FAQ

  • Wat is mystery guest onderzoek?

    Het is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden uitgestuurd om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, verkrijg je nieuwe inzichten om de juiste stappen te nemen in de optimalisatie van processen. >Meer weten

  • Welke soorten mystery guest onderzoek bestaan er?

    Er is een heel breed gamma aan onderzoeken. We kunnen ze best indelen in 3 grote categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij deze laatste, gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. > Alle onderzoeken

  • Wordt mystery guest onderzoek ook voor online journeys ingezet?

    Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De ganse buyer journey wordt uitgetest, tot en met het effectief retourneren van de aankoop. > Meer weten

  • Hoe gaan Customer Journeys en mystery guest onderzoek samen?

    Bij een mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt tot een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture waarbij bewuste en onbewuste emoties worden gecapteerd bij elke stap.

  • Welke criteria bepalen de kostprijs van een goed mystery guest onderzoek?

    Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering & Rapportage. Daarbij geldt dat de post voor uitvoering de grootste is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit en lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. > Meer weten

  • Biedt excap ook audits aan?

    Ja, een audit onderscheidt zich van mystery guest onderzoek door zijn objectief en feitelijk karakter. Er wordt gecontroleerd of iets voldoet aan de opgelegde norm (netheid, infrastructuur, ...). Daarbij is een auditeur meestal niet incognito maar maakt hij zich bekend. > Meer weten

  • Wat is de impact van mystery guest onderzoek op Cx en Ex?

    Dankzij de innovatieve rapporteringtools en de frequentie van de metingen, verwerf je inzicht in de resultaten om vervolgens actiegerichte conclusies te gaan formuleren. Jouw impact wordt : hogere klanten- en medewerkerstevredenheid én hogere omzet. >  Customer Experience

  • Kan ik de resultaten monitoren tijdens het mystery guest onderzoek ?

    De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. Een teamlid kan live de resultaten en de voortgang van het project volgen. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kan raadplegen en dat je de rapporten kan exporteren.

  • Hoe haal ik de juiste inzichten uit de vele data en databronnen?

    Veel bedrijven verzamelen steeds meer data van hun klanten. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen zodat overkoepelende inzichten ontstaan om een finale impact te realiseren.

  • Welke voorbeelden uit de praktijk bestaan er?

    Wekelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact zorgden.

  • Verzorgt excap mystery guest onderzoek ook buiten de Benelux?

    Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten, voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten) maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. >  Meer weten

  • Hoe kan ik de medewerkersbeleving onderzoeken?

    Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt per kwartaal plaats maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. > Meer weten

  • Kan ik ook mystery shopper worden?

    Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag je jezelf vanaf dan mystery shopper noemen!

  • Waarom is de feedback van mystery shoppers betrouwbaar?

    Onze mystery Shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.

  • Wie zijn de mystery shoppers van excap en hoe groot is dit bestand?

    Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.

  • Kan ik zelf een bijkomende vraag stellen?