Online Mystery Shoppers

Online ervaring verbeteren

neem contact op

Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van jouw website of webshop bloot, zodat je de online ervaring van klanten kunt verbeteren.

Wat is online mystery shopping

Bij online mystery shopping doen mystery shoppers online test-aankopen om zo de sterktes en zwaktes van uw website te onderzoeken. Consumenten kunnen uit steeds meer online kanalen kiezen en eenvoudig achterhalen waar het beste en goedkoopste product gekocht kan worden.

Met een website kunt u zich vooral onderscheiden op het gebied van klantbeleving.
Online webshopping is het uitgelezen middel om tevredenheid van de klant over het aankoopproces (e-satisfaction) en de klantloyaliteit (e-loyalty) te meten.

Hoe werkt mystery shopping op websites

Wanneer we door middel van mystery shopping websites onderzoeken, nemen we alle aspecten mee die de online klantervaring beïnvloeden. Met onze aanbevelingen kun je direct aan de slag. Aandachtspunten zijn onder meer:

  • Gevoel bij de website
  • Vinden van de producten
  • Presentatie van de producten
  • Gebruiksgemak van het online winkelmandje
  • Check-out: levertijd en verzendkosten
  • Retourneren van aankopen
  • Reactie op vragen en klachten

Online customer journey verbeteren met mystery shopping

Nu multichannel shopping de standaard is geworden, is uw website één van de belangrijkste kanalen. Excap meet alle relevante touchpoints tussen de klant en uw website of webshop. Ook kan de samenwerking tussen de verschillende verkoopkanalen worden gemeten. Zo ontvangt u van ons een compleet beeld van de customer journey, zowel online als offline. De resultaten verzamelen wij in een helder en overzichtelijk rapport, zodat concrete verbeterpunten direct duidelijk zijn.