}
excap group

wij zijn excap

marktleider mystery shopping onderzoek in de Benelux

over excap marktleider in customer experience en employee experience

Excap - voorheen Store Support - werkt al meer dan 17 jaar aan het verbeteren van de beleving van klanten en medewerkers. Door middel van onderzoek, advies en activatie. Om zodoende de juiste beslissingen te kunnen nemen en daarmee organisaties te laten groeien.

Vier redenen om te werken met onze captains:

  • Onze NPS is hoog, heel hoog. Namelijk: 66
  • We wonnen twee keer de MIE Award, ook wel bekend als de Oscar van de onderzoeksbranche
  • Onze klanten ervaren ons als leverancier van topkwaliteit, innovatie en enthousiasme
  • We zijn groot geworden met onderzoek, om een concreet voorbeeld te geven; we zijn marktleider in de Benelux op het gebied van mystery guest-onderzoek.

Iedere dag werken we aan de ambities van onze klanten, op basis van data, gevoel en jarenlange kennis. Met grote trots werken wij samen met onder meer Media Markt, NMBS, IKEA, State of Art, Carrefour en nog vele anderen.

Excap - voorheen Store Support - werkt al meer dan 17 jaar aan het verbeteren van de beleving van klanten en medewerkers. Door middel van onderzoek, advies en activatie. Om zodoende de juiste beslissingen te kunnen nemen en daarmee organisaties te laten groeien.

Wat mag je van ons verwachten?

Vijf redenen om met ons samen te werken:

  • Onze NPS is hoog, heel hoog. Namelijk: 66.
  • We wonnen twee keer de MIE Award, ook wel bekend als de Oscar van de onderzoeksbranche.
  • Onze klanten ervaren ons als leverancier van topkwaliteit, innovatie en enthousiasme.
  • We zijn groot geworden met onderzoek, om een concreet voorbeeld te geven; we zijn marktleider in de Benelux op het gebied van mystery guest-onderzoek.
  • Ons gepassioneerde team, dat het toonbeeld is van onze een succesvolle Employee Experience.
  • Ook KMO's zijn welkom en kunnen voor het onderzoek aanspraak maken op de KMO portefeuille.

Internationale groei

Excap is te vinden op drie locaties: Amsterdam, Groningen en Antwerpen. Ons klantenbestand is uitgegroeid tot één met een internationaal karakter, maar onze aanpak is nog even persoonlijk als altijd. Excap staat meer dan ooit voor gedreven medewerkers en langdurige samenwerkingen, waarbij wij naast onze klanten willen staan, zoveel mogelijk op de werkvloer.

Onze klanten

Iedere dag werken we aan de ambities van onze klanten, op basis van data, gevoel en jarenlange kennis. Met grote trots werken wij samen met onder meer Media Markt, NMBS, IKEA, De Lijn, Gamma, Shimano, Carrefour, TEC, Steden en gemeentes en nog vele anderen.

Medewerkers

Onze medewerkers, ook wel captains, staan altijd voor je klaar. Benieuwd wie wij zijn of op zoek naar een specifieke medewerker? Je vindt alle captains hieronder.

FAQ

  • Wat is mystery guest onderzoek?

    Het is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden uitgestuurd om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, verkrijg je nieuwe inzichten om de juiste stappen te nemen in de optimalisatie van processen. >Meer weten

  • Welke soorten mystery guest onderzoek bestaan er?

    Er is een heel breed gamma aan onderzoeken. We kunnen ze best indelen in 3 grote categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij deze laatste, gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. > Alle onderzoeken

  • Wordt mystery guest onderzoek ook voor online journeys ingezet?

    Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De ganse buyer journey wordt uitgetest, tot en met het effectief retourneren van de aankoop. > Meer weten

  • Hoe gaan Customer Journeys en mystery guest onderzoek samen?

    Bij een mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt tot een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture waarbij bewuste en onbewuste emoties worden gecapteerd bij elke stap.

  • Welke criteria bepalen de kostprijs van een goed mystery guest onderzoek?

    Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering & Rapportage. Daarbij geldt dat de post voor uitvoering de grootste is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit en lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. > Meer weten

  • Biedt excap ook audits aan?

    Ja, een audit onderscheidt zich van mystery guest onderzoek door zijn objectief en feitelijk karakter. Er wordt gecontroleerd of iets voldoet aan de opgelegde norm (netheid, infrastructuur, ...). Daarbij is een auditeur meestal niet incognito maar maakt hij zich bekend. > Meer weten

  • Wat is de impact van mystery guest onderzoek op Cx en Ex?

    Dankzij de innovatieve rapporteringtools en de frequentie van de metingen, verwerf je inzicht in de resultaten om vervolgens actiegerichte conclusies te gaan formuleren. Jouw impact wordt : hogere klanten- en medewerkerstevredenheid én hogere omzet. >  Customer Experience

  • Kan ik de resultaten monitoren tijdens het mystery guest onderzoek ?

    De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. Een teamlid kan live de resultaten en de voortgang van het project volgen. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kan raadplegen en dat je de rapporten kan exporteren.

  • Hoe haal ik de juiste inzichten uit de vele data en databronnen?

    Veel bedrijven verzamelen steeds meer data van hun klanten. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen zodat overkoepelende inzichten ontstaan om een finale impact te realiseren.

  • Welke voorbeelden uit de praktijk bestaan er?

    Wekelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact zorgden.

  • Verzorgt excap mystery guest onderzoek ook buiten de Benelux?

    Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten, voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten) maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. >  Meer weten

  • Hoe kan ik de medewerkersbeleving onderzoeken?

    Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt per kwartaal plaats maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. > Meer weten

  • Kan ik ook mystery shopper worden?

    Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag je jezelf vanaf dan mystery shopper noemen!

  • Waarom is de feedback van mystery shoppers betrouwbaar?

    Onze mystery Shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.

  • Wie zijn de mystery shoppers van excap en hoe groot is dit bestand?

    Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.

  • Kan ik aanspraak maken op de KMO-portefeuiile?

    Ja, dat kan zeker omdat excap een erkend dienstverlener is door het Agentschap Innoveren en Ondernemen.  Meer weten > 

  • Kan ik zelf een bijkomende vraag stellen?