Bereikbaarheids onderzoek

De eerste indruk van een (potentiële) klant

neem contact op

Bereikbaarheid is bepalend voor de eerste indruk van een (potentiële) klant. Hoe lang duurt het voordat de telefoon wordt opgenomen, of een e-mail wordt beantwoord?

Onderzoek naar telefonische bereikbaarheid

Onze medewerkers bellen uw organisatie - of een specifieke afdeling - meerdere keren gedurende een bepaalde periode, om zo de telefonische bereikbaarheid te beoordelen. Met een telefonisch bereikbaarheidsonderzoek krijgt u op een snelle en doeltreffende manier inzicht in:

  • De snelheid van opnemen van de telefoon
  • Het aan de lijn krijgen van de juiste persoon
  • Het maken en opvolgen van terugbelnotities
  • Eventueel een beoordeling kwaliteit gesprek: mystery calling

 

Onderzoek naar bereikbaarheid per e-mail

Om de bereikbaarheid per e-mail van uw organisatie te onderzoeken, sturen onze medewerkers meerdere e-mails tijdens de onderzoeksperiode. Bereikbaarheidsonderzoek per e-mail geeft antwoord op diverse vragen:

  • Het wel of niet beantwoorden van de e-mail
  • De snelheid van de beantwoording
  • Het beantwoorden volgens de richtlijnen van uw organisatie
  • Eventueel een beoordeling kwaliteit gesprek: mystery e-mailing

Verschil met mystery calling en e-mailing onderzoek

Mystery calling en mystery e-mailing onderzoek gaat verder dan alleen het beoordelen van de bereikbaarheid. Hierbij wordt de totale ervaring gemeten op basis van de emoties die de klant ervaart tijdens ieder contactmoment. Een bereikbaarheidsonderzoek is een kleinschaliger onderzoek, dat minder kosten met zich meebrengt.

Waarom excap

Ieder succesvol klantcontact begint met bereikbaarheid. Als specialist in bereikbaarheidsonderzoek brengt excap hiaten voor uw organisatie in kaart. Wie is wel bereikbaar en wie niet? U kunt rekenen op een degelijk onderzoek met bruikbare resultaten, voorzien van een heldere rapportage met overzichtelijke grafieken en tabellen. Ook krijgt u advies over het doorvoeren van verbeteringen.