Mystery calling
Servicegericht, klantgericht en verkoopgericht
Servicegericht, klantgericht en verkoopgericht
Een telefoongesprek kan de (eerste) indruk van een klant maken of breken. Mystery calling onderzoekt hoe servicegericht, klantgericht en verkoopgericht uw medewerkers klanten te woord staan. Excap neemt als onderzoeksbureau alle factoren mee die van invloed zijn op de klantbeleving.
Mystery callers beoordelen welk gevoel zij aan het telefoongesprek overhouden.
Hoe verloopt het telefonisch contact met uw organisatie? Wordt de mystery caller vriendelijk en correct geholpen? Stellen medewerkers relevante vragen om de juiste informatie of het beste advies te kunnen geven? En hoe staat het met de telefonische bereikbaarheid van medewerkers?
Net zoals bij fysieke mystery visits, spelen bij een telefonisch gesprek veel factoren een rol in de klantbeleving. Excap is als marktleider gespecialiseerd in de opzet van mystery calling onderzoek. We onderscheiden ons door een wetenschappelijk bewezen aanpak die zich richt op de emotie van de klant tijdens het gesprek. We hebben het mogelijk gemaakt om de emotiecurve te meten tijdens (verschillende onderdelen van) een telefoongesprek.
Mystery calling onderzoek leidt tot heldere resultaten waarmee u een verbetering kunt maken op het gebied van telefonische klantenservice en verkoop. Onze onderzoeken leiden onder meer tot:
Een specifiek onderdeel van mystery calling is bereikbaarheid. Excap biedt een speciale dienst aan voor organisaties die graag hun telefonische bereikbaarheid meten. Daarbij draait het om de eerste indruk die een (potentiële) klant krijgt. Hoe lang het duurt het voordat de telefoon wordt opgenomen? Krijgt de beller de juiste persoon aan de lijn? De telefonische bereikbaarheidsdienst is daarmee niet alleen een goede graadmeter om na te gaan of medewerkers telefonische bereikbaar zijn, maar ook hoe snel een klant wordt geholpen. Met de resultaten kunnen organisaties de afweging maken of er reden is tot verdere telefoontraining of een secretariaatservice.
Het is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden uitgestuurd om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, verkrijg je nieuwe inzichten om de juiste stappen te nemen in de optimalisatie van processen. >Meer weten
Er is een heel breed gamma aan onderzoeken. We kunnen ze best indelen in 3 grote categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij deze laatste, gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. > Alle onderzoeken
Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De ganse buyer journey wordt uitgetest, tot en met het effectief retourneren van de aankoop. > Meer weten
Bij een mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt tot een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture waarbij bewuste en onbewuste emoties worden gecapteerd bij elke stap.
Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering & Rapportage. Daarbij geldt dat de post voor uitvoering de grootste is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit en lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. > Meer weten
Ja, een audit onderscheidt zich van mystery guest onderzoek door zijn objectief en feitelijk karakter. Er wordt gecontroleerd of iets voldoet aan de opgelegde norm (netheid, infrastructuur, ...). Daarbij is een auditeur meestal niet incognito maar maakt hij zich bekend. > Meer weten
Dankzij de innovatieve rapporteringtools en de frequentie van de metingen, verwerf je inzicht in de resultaten om vervolgens actiegerichte conclusies te gaan formuleren. Jouw impact wordt : hogere klanten- en medewerkerstevredenheid én hogere omzet. > Customer Experience
De customer en/of employee experience van je klanten en medewerkers in kaart brengen kan je door middel van zowel kwalitatief- als kwantitatief onderzoek.
Waar kwantitatief onderzoek zich voornamelijk richt op het verzamelen van gestandaardiseerde gegevens op grote(re) schaal, biedt kwalitatief onderzoek een diepgaand begrip van de individuele ervaringen en emoties van klanten en medewerkers. Meer weten >
De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. Een teamlid kan live de resultaten en de voortgang van het project volgen. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kan raadplegen en dat je de rapporten kan exporteren.
Veel bedrijven verzamelen steeds meer data van hun klanten. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen zodat overkoepelende inzichten ontstaan om een finale impact te realiseren.
Wekelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact zorgden.
Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten, voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten) maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. > Meer weten
Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt per kwartaal plaats maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. > Meer weten
Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag je jezelf vanaf dan mystery shopper noemen!
Onze mystery Shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.
Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.
Ja, dat kan zeker omdat excap een erkend dienstverlener is door het Agentschap Innoveren en Ondernemen. Meer weten >
Natuurlijk. Stel je vraag via het contactformulier en je krijgt meteen antwoord.
U verlaat de huidige website, u zult nu doorgaan naar een andere website van ons
Onze mystery shoppers bezochten alle MediaMarkt filialen.
Download de resultaten van dit onderzoek
Malheureusement, cette page n'est pas disponible en français. Vous avez besoin de plus d'information?
Utilisez le formulaire de contact et nous vous recontacterons dans les plus brefs délais.
> Retour à la page d'acceuil