Scotch & Soda wil zich in de markt onderscheiden op kwaliteit. Sinds 2011 werkt Scotch & Soda samen met excap op het gebied van mystery shopping. Aan de hand van de onderzoeksresultaten kan de kwaliteit verder verbeterd worden.
Hoe Scotch and Soda mystery shopping inzet om verwachtingen van de klant te overtreffen
Doel en aanpak
Scotch & Soda heeft als doel zich als organisatie verder te ontwikkelen en te verbeteren op onder andere hostmanship. Om het niveau hiervan te meten en te verhogen, voert excap mystery shops uit bij alle winkels. In het onderzoek is aandacht voor de ontvangst, het stylen van de klant, de gebruikte terminologie en verdiepingskenmerken, romancing the product en de afsluiting van het gesprek.
Resultaten
Het aantal Scotch & Soda winkels is de afgelopen jaren sterk gegroeid. Niet alleen in België en Nederland, maar ook in Duitsland, Oostenrijk, Engeland en Amerika zijn er winkels geopend. Excap bezoekt alle winkels meerdere keren per jaar. De bevindingen van de mystery shopper worden per winkel besproken en geëvalueerd door de zonemanager, zodat medewerkers direct de feedback kunnen omzetten in actie.