Jaguar Land Rover heeft de ambitie de komende jaren fors te groeien. Om daadwerkelijk groei te realiseren is het bieden van ultieme showroombeleving aan potentiële klanten doorslaggevend. Om hierbij te helpen is excap begin 2014 gestart met het uitvoeren van een mystery guest-onderzoek bestaande uit mystery shopping, mystery e-mailing en leadopvolging.
Doel en aanpak
Tijdens het onderzoek worden de prestaties van de dealers op het gebied van klantbeleving in kaart gebracht. Om de klantbeleving bij de showrooms van Jaguar Land Rover in kaart te brengen, worden mystery shops uitgevoerd bij alle dealers. Daarnaast bestaat het onderzoek uit de onderdelen mystery e-mailing en leadopvolging. Alle dealers in Nederland, België en Luxemburg worden bij het onderzoek betrokken.
Resultaten
De individuele resultaten van het onderzoek worden in de eigen taal van de dealers in een online omgeving gerapporteerd. Hiermee krijgt iedere verantwoordelijke in de organisatie inzicht in de scores per merk, type meting en per dealer. Het helpt Jaguar Land Rover om inzicht te krijgen en de dealers te laten leren om zoveel mogelijk een premium showroombeleving te realiseren.