excap group

1 jaar excap

25 juni 2021

1 jaar excap

In maart 2020 hadden we grootse plannen voor Store Support. De naam die onze bedrijfsmatige lading al lang niet meer dekte zou begraven worden en onze nieuwe naam zou aan de buitenwereld onthuld worden. De geboorte van excap zou niet onopgemerkt voorbij gaan… en toen was daar Corona. Over onze nieuwe naam had ik het echter al uitvoerig tijdens één van de voorbije blogs.

De eerste lockdown heeft ons pijn gedaan

Economisch maar ook als persoon. De samenleving ging op slot en onze projecten werden zo goed als allemaal stilgezet. De  telefoon bleef stil, geen mailtjes meer naar mystery shoppers of klanten, contact tussen collega’s werd beperkt tot Zoom en Teams.

Bij vele klanten was customer experience niet langer de belangrijkste bijzaak. Iedereen leek op overlevingsmodus te gaan tot wanneer de crisis zou gaan liggen. Het leek een bijzonder somber 2020 te worden en de feeststemming van de naamsverandering verdween even snel als knuffels of een goeie handdruk.

En toch.., ongelofelijk maar waar in België zijn we in 2020 nog gegroeid.  

Dat gaf een hele andere soort van druk. Onze collega’s die elkaar niet meer zagen moesten vanop afstand nieuwe projecten opstarten. Communicatie, werd zo leek het, minder efficiënt. Want even snel opzij kijken naar je collega en een vraag stellen ging niet meer. De hele agenda werd ingepalmd door de ene na de andere Teamsmeeting.  Alle goedbedoelde digitale borrels ten spijt voelde je dat je teameenheid ook onder druk kwam te staan.

Maar.., in juni was het zover. Excap zag het levenslicht en de reacties waren bijzonder fijn! Dat deed deugd.. het even niet hebben over Corona. Één van de vragen die ik in dit beginstadium het vaakst kreeg zal wellicht te maken hebben met dat roze X-je onderaan onze handtekening. Is het nu een logo of is het een kusje? Geef er maar gewoon je eigen invulling aan zou ik zeggen!

We zijn nu één jaar verder en ik ben bovenal toch gewoon trots op wat we verwezenlijkt hebben ondanks deze crisis. 

Het is bijlange na niet wat het had kunnen geweest zijn in een normaal jaar maar gezien de omstandigheden hebben we het best mogelijke bereikt.

Ik wil dan ook heel erg graag vooruit kijken nu onze samenleving weer open gaat. Want net zoals je kind tussen zijn eerste en tweede levensjaar elke dag verandert, zo zie ik excap ook verder evolueren.

Zo zullen we onze diensten verder en verder weten uit te breiden zodat we echt kunnen spreken over een  cross-sectorale aanpak. Onze CX-diensten zoals mystery shopping en customer journey-onderzoek worden aangevuld met een verhoogde activiteit in het meten en verbeteren van Employee Experience. En onze portefeuille klanten waarvoor we ook buiten de landsgrenzen van de Benelux actief zijn zal het komende jaar ook alleen maar groter worden.

Deze verdere groei van excap zou niet mogelijk zijn zonder een hele reeks klanten van wie wij met gepaste trots mogen zeggen dat we een echte partner zijn, ook in deze moeilijke tijden.

Mijn oprechte dank gaat dus uit naar NMBS, De Lijn, TEC, IKEA, MediaMarkt, bpost, Carrefour, Gamma, Solidaris, Iqvia, Renson, Securitas, Sleepworld, Algeco, Shimano, Sportoase, VUB, en vele vele anderen. Zonder deze ambassadeurs die excap als merk ook een warm hart toedragen zouden we de dag van vandaag niet staan waar we nu staan. Onze klantcases vertellen je meer over onze activiteiten voor deze fijne organisaties.

Een bedrijf bestaat tot slot uit mensen en die mensen hebben het afgelopen jaar ook een waanzinnige prestatie geleverd. Mijn laatste woord van dank is dan ook voor onze medewerkers die zichzelf hebben overstegen om elke dag opnieuw met gepast enthousiasme en flexibiliteit voor onze klanten en shoppers in de bres te springen. Supporters werden Captains maar de kernwaarden die Store Support groot hebben gemaakt zijn nog steeds de fundamenten van het mooie excap vandaag.

Mijn collega’s hebben het afgelopen jaar bewezen dat een landsgrens enkel een lijn is op een blad papier. Al onze Belgische en Nederlandse medewerkers hebben er samen mee voor gezorgd dat er vandaag nog een bedrijf staat dat kan vooruit kijken naar de toekomst. Mijn oprechte dank aan iedereen die daar mee voor gezorgd heeft.

De toekomst ziet er rooskleurig uit en wanneer ik deze blog aan het schrijven was zag ik uit op een azuurblauwe lucht. Roze en blauw.., zou het toeval zijn?

 

Gelukkige verjaardag excap!