Onze nieuwe naam

23 juni 2020

Je begrijpt pas waar we heengaan als je begrijpt waar we van vandaan komen..

5 augustus 2004.. Drie heren zaten rond een tafel en keken met gepaste trots naar hun pasgeboren kind. Op een blad papier stond de naam geschreven. Store Support.. Arjen, Ivo en Ewald hadden net als elke jonge ouder dromen. Ze wilden genieten van hun ‘kleintje’ maar keken ondertussen ook al uit naar hoe het kind zich verder zou ontwikkelen.

Vlak voor de handtekening  op de oprichtingsakte werd gezet, passeerden talloze namen de revue. Uiteindelijk werd gekozen voor Store Support want retail was de kernsector waarop de focus zou komen te liggen. Het helpen van retailers bij het verbeteren van hun klantbeleving door het inzetten van mystery shopping was de bestaansreden..

Maar zoals een peuter soms onzeker op z’n benen staat, zo ging het ook met ons. Het ging met vallen en weer opstaan. Meer en meer grote namen zoals MediaMarkt en IKEA spraken hun vertrouwen uit waardoor het kind elk jaar gezond kon groeien.

En met deze groei kwamen ook andere sectoren in beeld. Onze mystery shoppers gingen niet meer enkel beleving in kaart brengen in winkels. Ze gingen naar de garage, naar hun bank, naar een reisbureau. We begonnen zelfs onderzoek te doen voor bedrijven in de publieke sector. Ondertussen kan bijna elk denkbare sector rekenen op onze ‘Support’.

26 oktober 2016.. een nieuwe reeks handtekeningen werden gezet onder een oprichtingsakte.. Deze keer ééntje met een Belgische stempel erop. Een nieuw groeiverhaal kon starten. En Store Support BVBA begon net zoals z’n Nederlands broertje met een sterke focus op retail al kwamen ook hier bijna onmiddellijk andere sectoren ook in beeld.

Van marktleider in Nederland evolueerden we naar marktleider in mystery shopping in de ganse Benelux.

Het meten van Customer Experience door het inzetten van mystery shopping is ondertussen ook niet meer het enige dat we als bedrijf doen. Doorheen de jaren zijn we ons blijven ontwikkelen. De klanten die hun vertrouwen in ons uitspraken krijgen ook advies en consultancy om de klantbeleving tastbaar te verbeteren. En daarnaast komen ook de medewerkers van onze klanten hoe langer hoe meer in beeld. Het meten van Employee Experience bracht nieuwe inzichten naar boven.

We zijn ondertussen niet enkel meer in Nederland en België actief. Projecten worden opgestart in Spanje, Portugal, Frankrijk, Duitsland, Polen, Italië, Zwitserland, … Ook internationaal groeien we verder.

Nieuwe klanten beginnen vaker en vaker te zeggen.. ‘Oh doen jullie dat ook?’

September 2019.. Met het ganse Management Team van de Store Support Holding hebben we een brainstorm achter de rug. Er is eensgezindheid over onze nieuwe identiteit. Het is duidelijk wat de nieuwe missie en visie is en wat onze strategie moet zijn om in de toekomst succesvol te blijven.

Het is duidelijk dat onze nieuwe identiteit gepaard moet gaan met het DNA dat ons al meer dan 15 jaar succesvol heeft gemaakt. Tegelijk moet onze nieuwe naam ook breed genoeg zijn om aan te tonen wat we allemaal doen.

Op grote vellen tegen de muur geplakt staan namen.. heel veel namen.. Maar geen enkele blijkt de lading echt te dekken. Geen enkele kan rekenen op een unanieme consensus. Totdat.. een beetje out of the blue iemand roept ‘waarom noemen we het niet gewoon excap’?

Excap.. was binnen onze muren een veel gebruikte afkorting voor één van onze producten, de ‘ExperienceCapture’. Experience die niet alleen slaat op de klant (CX) maar evengoed op de medewerker (EX).  Daarom… excap.

In de maanden die erop volgen krijgt onze nieuwe identiteit hoe langer hoe meer vorm. En alles wordt in gereedheid gebracht voor de lancering einde maart.. . Totdat… Door de hele Corona-crisis werden we verplicht onze plannen op te bergen. Het moment was niet gepast.

Ondertussen krabbelt onze samenleving opnieuw recht. Starten bedrijven opnieuw op en is Customer en Employee Experience meer dan ooit een thema. Het is tijd..

Tijd om met gepaste trots terug te kijken op de afgelopen 15 jaar waarin we van Store Support een fantastisch bedrijf hebben weten te maken. Een bedrijf dat door honderden klanten uit alle mogelijke sectoren sterk werd gewaardeerd als echte partner.

Maar vooral tijd om vooruit te kijken en om alweer te dromen van een rooskleurige toekomst. Om met dezelfde passie en toewijding aan de slag te gaan voor ieder die onze hulp en ondersteuning kan gebruiken. Om vanuit inzichten tastbare impact te realiseren.

Tot snel!

Yves

Managing Director excap