Quick Capture

QuickCapture

Klantbelevingsonderzoek voor zelfstandigen en kleine ondernemingen

neem contact op

Wat is het?

Het is een onderzoek naar de huidige klantbeleving via mystery shopping met als hoofddoelen je dienstverlening te verbeteren en sales te laten groeien.

 

Omdat we regelmatig aanvragen van zelfstandige ondernemers ontvangen, hebben we voor deze kleinere opdrachten 'QuickCapture' in het leven geroepen.

QuickCapture staat voor een kleinschalig klantbelevingsonderzoek voor de sectoren retail, horeca en automotive. Dankzij de eenvoudige werkwijze én het gebruik van een standaard vragenlijst, wordt de kostprijs dusdanig gedrukt dat het onderzoek perfect past in het budget van een zelfstandige ondernemer of kleine onderneming. 

 

"De ervaringen van de mysteryshoppers zijn heel goed gerapporteerd en toveren toch wel een glimlach op mijn gezicht. Jullie professionele verslagen van het QuickCapture onderzoek helpen bij een volgende evaluatie"

- Veerle Verpeut - Apotheek Matton in Neder-Over-Heembeek

 

Nog voorbeelden van aanvragen voor QuickCapture:

  • Zelfstandige Mysteryshopping

    "Om een beter beeld te krijgen van mijn team overweeg ik een mystery shopping. Ik wil graag in kaart brengen hoe het vandaag gaat, zodat ik weet waar de werkpunten liggen. Op die manier zal ik gerichter kunnen gaan coachen."

  • Zelfstandige Mystery Shopping

    "Ik zou graag informatie ontvangen over de kostprijs van een mysteryshopping onderzoek voor een horecazaak in Brussel."

  • Zelfstandige Mysteryshopping

    "Wij zijn op zoek naar iemand die op een pragmatische manier 2 entiteiten kan onderzoeken. Wij zitten in de sector van de automotive."

Eenvoudige werkwijze

  1. De standaard vragenlijst bestaat uit 20 gesloten vragen en 6 open vragen. Dankzij deze open vragen zijn we in staat om het 'waarom' achter de antwoorden op de gesloten vragen weer te geven. Ook capteren we de primaire emotie van de mysteryshopper tijdens het bezoek. Enkele voorbeelden van primaire emoties zijn vertrouwen, angst, blijdschap, ... Dankzij de antwoorden op de 26 vragen, verkrijg je als ondernemer een zeer goed totaalbeeld van de klantbeleving.
  2. Excap selecteert voor elk bezoek een mysteryshopper, woonachtig in de omgeving van de vestiging en overeenkomend met een vergelijkbaar profiel van jouw clienteel. Deze shopper wordt door de projectmedewerker van excap op voorhand uitvoerig gebrieft.
  3. Onmiddellijk na de afwerking van het mystery bezoek vult de shopper zijn antwoorden op de vragenlijst in op de smartphone applicatie. Ook kunnen relevante foto’s, genomen zijn tijdens het bezoek, worden opgeladen en toegevoegd aan de resultaten van de vragenlijst.
  4. De projectmedewerker leest alle antwoorden volledig na en checkt dit op de beloofde kwaliteit. Na deze wordt het rapport in pdf-vorm en per e-mail aan jou bezorgd.

Kort samengevat

QuickCapture is op maat van de zelfstandige ondernemer:

mogelijk vanaf 1 bezoek aan een vestiging vanaf 1 mysteryshopper

de mysteryshopper komt overeen met het profiel van je klant en woont in de omgeving van de vestiging

snel uit te rollen dankzij de standaard vragenlijst van 26 vragen

korte doorlooptijd

heldere en actiegerichte rapportage in pdf

laagdrempelig en budgetvriendelijk

 

Excap is onderzoeker van grote én kleine bedrijven

Klanten excap

  • Testimonial Rituals voor excap
  • Testimonial Apotheek Matton voor excap
  • Testimonial Edenly voor excap

FAQ

  • Wat is mystery guest onderzoek?

    Het is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden uitgestuurd om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, verkrijg je nieuwe inzichten om de juiste stappen te nemen in de optimalisatie van processen. >Meer weten

  • Welke soorten mystery guest onderzoek bestaan er?

    Er is een heel breed gamma aan onderzoeken. We kunnen ze best indelen in 3 grote categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij deze laatste, gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. > Alle onderzoeken

  • Wordt mystery guest onderzoek ook voor online journeys ingezet?

    Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De ganse buyer journey wordt uitgetest, tot en met het effectief retourneren van de aankoop. > Meer weten

  • Hoe gaan Customer Journeys en mystery guest onderzoek samen?

    Bij een mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt tot een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture waarbij bewuste en onbewuste emoties worden gecapteerd bij elke stap.

  • Welke criteria bepalen de kostprijs van een goed mystery guest onderzoek?

    Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering & Rapportage. Daarbij geldt dat de post voor uitvoering de grootste is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit en lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. > Meer weten

  • Biedt excap ook audits aan?

    Ja, een audit onderscheidt zich van mystery guest onderzoek door zijn objectief en feitelijk karakter. Er wordt gecontroleerd of iets voldoet aan de opgelegde norm (netheid, infrastructuur, ...). Daarbij is een auditeur meestal niet incognito maar maakt hij zich bekend. > Meer weten

  • Wat is de impact van mystery guest onderzoek op Cx en Ex?

    Dankzij de innovatieve rapporteringtools en de frequentie van de metingen, verwerf je inzicht in de resultaten om vervolgens actiegerichte conclusies te gaan formuleren. Jouw impact wordt : hogere klanten- en medewerkerstevredenheid én hogere omzet. >  Customer Experience

  • Wat is het verschil tussen kwalitatief- en kwantitatief onderzoek?

    De customer en/of employee experience van je klanten en medewerkers in kaart brengen kan je door middel van zowel kwalitatief- als kwantitatief onderzoek.

    Waar kwantitatief onderzoek zich voornamelijk richt op het verzamelen van gestandaardiseerde gegevens op grote(re) schaal, biedt kwalitatief onderzoek een diepgaand begrip van de individuele ervaringen en emoties van klanten en medewerkers. Meer weten >

  • Kan ik de resultaten monitoren tijdens het mystery guest onderzoek ?

    De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. Een teamlid kan live de resultaten en de voortgang van het project volgen. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kan raadplegen en dat je de rapporten kan exporteren.

  • Hoe haal ik de juiste inzichten uit de vele data en databronnen?

    Veel bedrijven verzamelen steeds meer data van hun klanten. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen zodat overkoepelende inzichten ontstaan om een finale impact te realiseren.

  • Welke voorbeelden uit de praktijk bestaan er?

    Wekelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact zorgden.

  • Verzorgt excap mystery guest onderzoek ook buiten de Benelux?

    Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten, voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten) maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. >  Meer weten

  • Hoe kan ik de medewerkersbeleving onderzoeken?

    Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt per kwartaal plaats maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. > Meer weten

  • Kan ik ook mystery shopper worden?

    Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag je jezelf vanaf dan mystery shopper noemen!

  • Waarom is de feedback van mystery shoppers betrouwbaar?

    Onze mystery Shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.

  • Wie zijn de mystery shoppers van excap en hoe groot is dit bestand?

    Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.

  • Kan ik aanspraak maken op de KMO-portefeuiile?

    Ja, dat kan zeker omdat excap een erkend dienstverlener is door het Agentschap Innoveren en Ondernemen.  Meer weten > 

  • Kan ik zelf een bijkomende vraag stellen?