Klanten begroeten
Excap’s begroetings-onderzoek
Een klant heeft al snel een oordeel over uw organisatie. Een eerste indruk is snel gemaakt en bovendien essentieel voor uw reputatie en - indirect - uw omzet. Zijn er medewerkers aanwezig en stappen ze op de klant af? Excap’s begroetings-onderzoek vertelt u hoe klanten worden ontvangen.
Bij een begroetings-onderzoek ligt de focus op een belangrijk onderdeel van het verkoopgesprek: de eerste benadering en begroeting door de medewerkers. Onderzoek rondom klanten begroeten bestaat dan ook uit korte bezoeken. Dat maakt deze vorm van mystery shopping kostenefficiënt en toepasbaar in vele branches.
De ontvangst van de klant is essentieel voor een positieve klantbeleving en is een voorwaarde voor het kunnen voeren van een goed verkoopgesprek en de uiteindelijke verkoop. Onze onderzoeksmethode biedt concrete verbeterpunten op het gebied van:
Excap weet hoe belangrijk de eerste begroeting is. Als innovatieve marktleider zijn wij jaren geleden begonnen met het ontwikkelen en afnemen van deze vorm van mystery shopping. De afgelopen vijftien jaar heeft Excap begroetings-onderzoeken verricht voor een breed scala aan organisaties in diverse branches. Het onderzoek wordt bovendien altijd aangepast aan de aard van het klantcontact in uw organisatie.
Veel klanten combineren een begroetingsonderzoek met een directe feedback onderzoek, waarbij mystery shoppers zich ontmaskeren aan de medewerker en direct feedback geven op de klantgerichtheid. Daarnaast verzorgt Excap ook workshops om medewerkers te trainen op het gebied van klantvriendelijkheid, aan de hand van de verworven onderzoeksresultaten.
U verlaat de huidige website, u zult nu doorgaan naar een andere website van ons