Een sterk merk word je niet vanzelf
State of Art
State of Art
Een sterk merk word je niet vanzelf. Daarom sleutelt State of Art voortdurend aan zijn verkoopproces. Om te weten wat er goed gaat en wat er nog beter kan en om te vermijden dat hun winkelmedewerkers vervallen in automatismen, schakelde State of Art de mystery shoppers van excap in.
State of Art is trots op de winkelervaring die de medewerkers de klanten bieden. Wie er komt winkelen krijgt meteen een kopje koffie aangeboden. De medewerkers begeleiden de klant bij zijn aankoop. State of Art is tevreden met hun functioneren, maar vindt het belangrijk om kritisch te blijven voor de eigen werking. Een aantal jaren geleden begon het daarom zelf met een verbeteringstraject. Een jobcoach geeft interne verkoopstrainingen. State of Art wilde met excap een objectieve buitenstaander laten meekijken om te zien wat nog beter kon. Excap stuurde mystery shoppers uit voor vier winkelbezoeken per vestiging waarbij zowel aankoopscenario’s als informatieve scenario’s aan bod kwamen. De mystery shoppers vulden nadien een vragenlijst in over hun ervaringen. De doorlooptijd van het onderzoek bedroeg zes maanden.
Na elk winkelbezoek kreeg State of Art een tussentijds overzicht. De evolutie van de resultaten werd tevens in een overzichtelijk dashboard gegoten. Aan de hand hiervan kon het management verbeteringspunten aanwijzen. Zo bleek de cross selling niet altijd even zichtbaar te zijn en duurde het soms te lang vooraleer de medewerkers de behoeften van een nieuwe klant in kaart brachten. Om dit bij te sturen ging State of Art, opnieuw met de hulp van excap, op zoek naar een consultant.
State of Art is een herenmode merk met een rijke geschiedenis. Het begon met het breiatelier van de familie Westerman in 1936. Ondertussen heeft State of Art 41 winkels in België en Nederland, maar het bedrijf is nog steeds doordesemd van de familiecultuur die aan de basis ligt van het merk.
Het is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden uitgestuurd om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, verkrijg je nieuwe inzichten om de juiste stappen te nemen in de optimalisatie van processen. >Meer weten
Er is een heel breed gamma aan onderzoeken. We kunnen ze best indelen in 3 grote categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij deze laatste, gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. > Alle onderzoeken
Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De ganse buyer journey wordt uitgetest, tot en met het effectief retourneren van de aankoop. > Meer weten
Bij een mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt tot een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture waarbij bewuste en onbewuste emoties worden gecapteerd bij elke stap.
Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering & Rapportage. Daarbij geldt dat de post voor uitvoering de grootste is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit en lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. > Meer weten
Ja, een audit onderscheidt zich van mystery guest onderzoek door zijn objectief en feitelijk karakter. Er wordt gecontroleerd of iets voldoet aan de opgelegde norm (netheid, infrastructuur, ...). Daarbij is een auditeur meestal niet incognito maar maakt hij zich bekend. > Meer weten
Dankzij de innovatieve rapporteringtools en de frequentie van de metingen, verwerf je inzicht in de resultaten om vervolgens actiegerichte conclusies te gaan formuleren. Jouw impact wordt : hogere klanten- en medewerkerstevredenheid én hogere omzet. > Customer Experience
De customer en/of employee experience van je klanten en medewerkers in kaart brengen kan je door middel van zowel kwalitatief- als kwantitatief onderzoek.
Waar kwantitatief onderzoek zich voornamelijk richt op het verzamelen van gestandaardiseerde gegevens op grote(re) schaal, biedt kwalitatief onderzoek een diepgaand begrip van de individuele ervaringen en emoties van klanten en medewerkers. Meer weten >
De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. Een teamlid kan live de resultaten en de voortgang van het project volgen. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kan raadplegen en dat je de rapporten kan exporteren.
Veel bedrijven verzamelen steeds meer data van hun klanten. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen zodat overkoepelende inzichten ontstaan om een finale impact te realiseren.
Wekelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact zorgden.
Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten, voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten) maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. > Meer weten
Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt per kwartaal plaats maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. > Meer weten
Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag je jezelf vanaf dan mystery shopper noemen!
Onze mystery Shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.
Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.
Ja, dat kan zeker omdat excap een erkend dienstverlener is door het Agentschap Innoveren en Ondernemen. Meer weten >
Natuurlijk. Stel je vraag via het contactformulier en je krijgt meteen antwoord.
U verlaat de huidige website, u zult nu doorgaan naar een andere website van ons
Malheureusement, cette page n'est pas disponible en français. Vous avez besoin de plus d'information?
Utilisez le formulaire de contact et nous vous recontacterons dans les plus brefs délais.
> Retour à la page d'acceuil