De ideale Customer Journey start met een warm onthaal bij het UMCG

Het belang van Customer Journeys in ziekenhuizen

Downloaden case UMCG

Een onderzoek is mooi, echte verbeteringen vergen meer. UMCG wordt nóg gastvrijer door samenwerking met excap.

Wie een ziekenhuis bezoekt, moet warm worden ontvangen, of het nu een patiënt of familie of vrienden gaat. De eerste indruk moet volgende eigenschappen bevatten: zich welkom voelen, zich veilig voelen en zich in goede handen voelen.  Dit is toch de mening van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG). Samen met excap wil het ziekenhuis de beleving van patiënten verbeteren aan de hand van een unieke patiënt customer journey.

“De betrokkenheid van iedereen is prachtig om te zien. Van onze medewerkers, maar ook van excap. Het meedenken, het invoelen, het buiten de begaande paden durven gaan, altijd in overleg. Dat is wat excap voor mij zo goed maakt.” - Eva Plaut

Over UMCG

Het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) is met bijna 1350 bedden één van de grootste ziekenhuizen van Nederland. Ruim 14000 medewerkers houden zich dag in dag uit bezig met zorg, onderzoek, opleiding en ondersteuning. Jaarlijks worden er bijna 30.000 patiënten opgenomen en 300.000 consultaties gedaan.