De missie van Amplifon is om de meest klantgerichte hoorwinkel van België te worden. Excap draagt hieraan bij met mystery shopping, door aan elke medewerker vier tot acht keer per jaar een bezoek te brengen.
Doel en aanpak
De hoormarkt in België groeit. Dit heeft tot gevolg dat ook de concurrentie binnen de markt toeneemt. Amplifon wil topkwaliteit hoorzorg leveren èn een toegankelijke retailer zijn.
Met het mystery shop-onderzoek maakt excap de klantgerichtheid van de medewerkers van Amplifon en de klantbeleving in het algemeen inzichtelijk. Om dit naar een algeheel hoog niveau te brengen worden de individuele rapportages persoonlijk teruggekoppeld.
Resultaten
Amplifon werkt al enkele jaren samen met excap op het gebied van mystery shop-onderzoek. Vanaf 2013 is echter de markt omgegooid en moeten alle audiciens werken volgens een landelijk vastgelegd hoorprotocol. Daarnaast stellen zorgverzekeraars hogere eisen aan de klantgerichtheid van hoor-ondernemingen. Klantgerichtheid is daarom de belangrijkste pijler van Amplifon geworden om klanten zo goed mogelijk te helpen.