vitaliteit van medewerkers in kaart

neem contact op

Het is nog maar kortgeleden, dat de wereld er anders uitzag. Het Corona-virus heeft impact op de hele wereld. In een paar dagen tijd, zijn businessmodellen veranderd en staat het leven van vele medewerkers op z’n kop. Hoewel veel mensen momenteel thuis werken, gaat het werk in veel sectoren door. Denk daarbij naast de zorgprofessionals aan supermarkt/winkelmedewerkers, medewerkers in het openbaar vervoer, de schoonmakers, de beveiligersen vele andere banen.

Gezond zijn en gezond blijven is belangrijker dan ooit. Daarom heeft excap de Vitaliteitstool ontwikkeld, om in hoge frequentie de vitaliteit te meten van uw medewerkers. 

We doen dit aan de hand van een zeer korte vragenlijst. De invultijd zal maximaal 1 minuut zijn. Uw medewerkers ontvangen per sms dagelijks of meerdere keren per week een vragenlijst. In beginsel kan het dagelijks/om de dag worden uitgestuurd. Als de crisis beheersbaarder is kan het naar twee keer per week/wekelijks. Steeds onder een gedeelte van het team, zodat men niet te vaak hoeft in te vullen.

“De vitaliteitsmonitor geeft ons waardevolle informatie en inzicht in hoe het met onze collega’s gaat. Zo weten we wat er leeft in deze onzekere tijd en kunnen we daar direct actie op ondernemen. Het welbevinden van onze collega’s is in deze periode van heel groot belang. Ook worden dingen bevestigd waarvan we al vermoedens hadden en dat is erg fijn. De uitkomsten worden door onze clustermanagers opgepakt. Zo kunnen we met elkaar discussie voeren en direct schakelen waar nodig!” 

Monique Dongelmans Bestuurder Kinderopvang Mundo

Hoe ziet het eruit?

De vragenlijst bestaat uit de volgende vragen:

  • Kun je de werkdruk aan?
  • Voel je je fit?
  • Hoe is de verhouding met privé?
  • Wat kan er in jouw ogen op je afdeling of binnen de organisatie worden verbeterd om de Corona-crisis het hoofd te bieden?

De volgende dag worden de resultaten met directie/management gedeeld, zodat zij de vitaliteit van haar medewerkers kunnen monitoren en hier adequaat op kunnen inspelen.

Hoe werkt de vitaliteitsmeting?

Medewerkers ontvangen per SMS/e-mail een vragenlijst die uit vijf vragen bestaat met een maximale invulduur van 1 minuut. De volgende dag delen we de inzichten met directie/RvB. Er wordt continu gemeten worden om de vitaliteit én betrokkenheid hoog te houden.

De kosten

De start-up kosten bedragen eenmalig €4.500 per klant, onafhankelijk van de grootte.

We bieden 4 pakketten aan, voor het volgende aantal medewerkers en prijzen:

  • <250 medewerkers- €750 per week.
  • 250 - 2.500 medewerkers- €1.000 per week.
  • 2.500 - 10.000 medewerkers- €1.500 per week.
  • 10.000> medewerkers- €2.000 per week.

Voor zorgorganisaties en de reisbranche maakt excap graag een uitzondering. Organisaties binnen deze branches kunnen t/m 30 juni 2020, kosteloos gebruik maken van deze vitaliteitstool. Meer weten? Neem contact met ons op via één van onderstaande manieren:

  • Stuur een e-mail: yves.vandorsselaer@excap.be
  • Bel ons via +32 - 486 28 32 38
  • Of vul onderstaand formulier in en wij nemen z.s.m. contact met je op.  

Vitaliteitsmeting

Vul hieronder uw vraag in en we komen snel bij u terug.


FAQ

  • Wat is mystery guest onderzoek?

    Het is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden uitgestuurd om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, verkrijg je nieuwe inzichten om de juiste stappen te nemen in de optimalisatie van processen. >Meer weten

  • Welke soorten mystery guest onderzoek bestaan er?

    Er is een heel breed gamma aan onderzoeken. We kunnen ze best indelen in 3 grote categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij deze laatste, gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. > Alle onderzoeken

  • Wordt mystery guest onderzoek ook voor online journeys ingezet?

    Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De ganse buyer journey wordt uitgetest, tot en met het effectief retourneren van de aankoop. > Meer weten

  • Hoe gaan Customer Journeys en mystery guest onderzoek samen?

    Bij een mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt tot een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture waarbij bewuste en onbewuste emoties worden gecapteerd bij elke stap.

  • Welke criteria bepalen de kostprijs van een goed mystery guest onderzoek?

    Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering & Rapportage. Daarbij geldt dat de post voor uitvoering de grootste is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit en lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. > Meer weten

  • Biedt excap ook audits aan?

    Ja, een audit onderscheidt zich van mystery guest onderzoek door zijn objectief en feitelijk karakter. Er wordt gecontroleerd of iets voldoet aan de opgelegde norm (netheid, infrastructuur, ...). Daarbij is een auditeur meestal niet incognito maar maakt hij zich bekend. > Meer weten

  • Wat is de impact van mystery guest onderzoek op Cx en Ex?

    Dankzij de innovatieve rapporteringtools en de frequentie van de metingen, verwerf je inzicht in de resultaten om vervolgens actiegerichte conclusies te gaan formuleren. Jouw impact wordt : hogere klanten- en medewerkerstevredenheid én hogere omzet. >  Customer Experience

  • Kan ik de resultaten monitoren tijdens het mystery guest onderzoek ?

    De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. Een teamlid kan live de resultaten en de voortgang van het project volgen. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kan raadplegen en dat je de rapporten kan exporteren.

  • Hoe haal ik de juiste inzichten uit de vele data en databronnen?

    Veel bedrijven verzamelen steeds meer data van hun klanten. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen zodat overkoepelende inzichten ontstaan om een finale impact te realiseren.

  • Welke voorbeelden uit de praktijk bestaan er?

    Wekelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact zorgden.

  • Verzorgt excap mystery guest onderzoek ook buiten de Benelux?

    Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten, voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten) maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. >  Meer weten

  • Hoe kan ik de medewerkersbeleving onderzoeken?

    Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt per kwartaal plaats maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. > Meer weten

  • Kan ik ook mystery shopper worden?

    Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag je jezelf vanaf dan mystery shopper noemen!

  • Waarom is de feedback van mystery shoppers betrouwbaar?

    Onze mystery Shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.

  • Wie zijn de mystery shoppers van excap en hoe groot is dit bestand?

    Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.

  • Kan ik aanspraak maken op de KMO-portefeuiile?

    Ja, dat kan zeker omdat excap een erkend dienstverlener is door het Agentschap Innoveren en Ondernemen.  Meer weten > 

  • Kan ik zelf een bijkomende vraag stellen?