Mystery guest onderzoek

Marktleider op het gebied van mystery guest-onderzoek

neem contact op

Excap is marktleider op het gebied van mystery guest-onderzoek. We onderscheiden ons met een uitgebreid en kwalitatief bestand van 2000 mystery shoppers, verspreid over heel België. Hierdoor zijn we breed inzetbaar en kunnen we een stapje extra zetten voor onze klanten.

Kies voor een wetenschappelijk bewezen aanpak

Excap onderscheidt zich door een wetenschappelijk bewezen aanpak die zich richt op de emotie van de klant tijdens het gesprek met een medewerker. Onze research consultants denken mee over de onderzoeksvraag. We hebben een breed aanbod aan methodes, waardoor we het onderzoek altijd naadloos kunnen laten aansluiten op de vraag. Excap biedt vervolgens concrete adviezen en rapportages. Via onze online rapportagesoftware kan je de resultaten op ieder moment monitoren.

Hoe gaat een mystery guest te werk bij excap?

Bij mystery guest onderzoek doen mystery guests zich voor als klant om zo het serviceniveau van medewerkers na te gaan. Voordat de mystery guest op stap gaat, stellen we een vragenlijst op met aandachtspunten. Als de mystery guest op basis van zijn onderzoek de vragenlijst heeft ingevuld, maken we een heldere (online) rapportage. Hierin is bijvoorbeeld terug te vinden in hoeverre medewerkers servicegericht en klantgericht hebben gewerkt, hoe de klantbeleving van de mystery guest was en welke emoties daarmee gepaard gingen.

Waarom mystery guests inhuren?

Zijn uw klanten tevreden? Benutten uw medewerkers commerciële kansen? Om een antwoord te bieden op deze vragen, bezoeken de mystery guests één of meerdere van uw vestigingen of consulteren ze uw website, telefoondienst en/of e-mailadres. Uiteraard selecteren wij onze mystery guests uit uw doelgroep en werkgebied.

Een mystery guest bureau brengt op deze manier de beleving van klanten in beeld. Bij een mystery guest inspectie wordt onder meer gelet op:

  • De correcte ontvangst bij binnenkomst: hoe wordt de klant benaderd
  • De interesse, klantgerichtheid en proactiviteit van de medewerker
  • De vriendelijkheid, beleefdheid en enthousiasme van de medewerker
  • het verkoopgesprek en het benutten van commerciële kansen

Voor welke branches zijn mystery guests geschikt?

Mystery guest bezoeken zijn beschikbaar in de breedste zin van het woord. Van horeca tot vakantieparken, concerten, hotels en meer.
Excap biedt bovendien specifiek mystery shopping onderzoek aan, dat zich met name richt op fysieke winkels. Maar ook mystery calling en online mystery shopping behoren tot de mogelijkheden.

Wat voor mystery onderzoek voert excap uit?